МурманшельфИнфо. 2009, N 4 (9).

еженедельному линейному графику между континентом и южной и западной Норвегией. «Евро Контейнер Лайн АС» была основана в 1999 году, как совместное пред- приятие между «Вилсон АСА» и компанией «Еймскип». В 2008 году «Вислон АСА» приобрела долю компании «Еймскип», став тем самым стопроцентным собственни- ком «Евро Контейнер Лайн». Для обеспечения бесперебойного и качественного об- служивания наших клиентов и эффективного оперирова- ния флотом «Вилсон АСА» владеет несколькими агент- скими и экспедиторскими компаниями, расположенными в стратегически важных регионах (Роттердам, Дюсбург, Гамбург, Рейкявик, Мурманск), круинговыми агентства- ми в Архангельске и Одессе. Круинговые компании в Архангельске и Одессе за- нимаются подбором экипажей и обеспечивают в целом около 1350 человек плавсостава для работы на наших судах, из них большинство обеспечивается Архангель- ским агентством. При этом около 95% из этого количе- ства - жители Северо-Западного региона России. Компания «ВилсонАСА» динамично развивается. Мы серьёзно работаем с программой строительства ново- го флота. К концу 2012 года флот компании пополнится 16 новыми судами, из которых 8 судов дедвейтом 4500 тонн и 8 судов дедвейтом 8400 тонн. В 2010 году будет введено в строй 4 судна дедвейтом 8400 тонн и 3 судна дедвейтом 4500 тонн, в 2011 году - 4 судна дедвейтом 8400 тонн и 4 судна дедвейтом 4500 тонн, в 2012 году - 1 судно дедвейтом 4500 тонн. Развитие компании тесно связано с развитием эконо- мики России и особенно северного региона. Мы полага- ем, что наш 60-летний опыт перевоза грузов может быть полезен в работе над Штокмановским проектом и проек- том развития Мурманского транспортного узла. По этой причине, а также для обеспечения ежедневной опера- тивной и коммерческой работы в Росcии в апреле 2009 года было зарегистрировано ООО «Вилсон Мурманск». Компания «Вилсон Мурманск» является 100% дочерней компанией Вилсон АСА и выступает, как эксклюзивный оператор всего флота компании Вилсон при работе по всем проектам в России. the experienced vessel's crew. The excavator is running over the entire hatch both lengths and sideways for full access to entire hold. The vessels carry all sorts of dry cargo like sand, split, gravel, coke, slag, grain products etc. Discharge capacity abt. 300 - 400 tons per hour delivered directly to quay and/or directly to lorries and hoppers. Selfdischargers are particularly handy if the ports do not have any discharge equipment or if such equipment has to be hires at a high cost. These vessels might be used for transhipments of great volumes of gravel/ split on the fulfilment of the Shtokman project and the project of developing the Murmansk transport hub. Wilson also operates four container vessels of 4,600 – 5,550 dwt through Euro Container Line AS. These vessels are scheduled to a weekly service between the Continent and the South- and West Norway. Euro Container Line AS was founded in 1999 as a joint venture between Wilson ASA and Eimskip. In 2008 Wilson acquired Eimskip's share of the company and it is now wholly-owned by Wilson ASA. Wilson has a number of companies established in areas of strategic importance: agencies in Rotterdam, Duisburg, Hamburg, Reykjavik, Murmansk and crewing agencies in Arkhangelsk and Odessa. The crewing companies in Archangelsk and Odessa recruit mariners for the Wilson vessels and today about 1,350 mariners are employed in the fleet, where the major part is recruited from the Arkhangelsk office. About 95% of them are the residents in the North-East region of Russia. This is important for some reasons: high quality, professional knowledge and experience in navigation in the North-East region and Russian citizenships which might be essential for future projects in northern Russia. The company has been developing dynamically. This might be seen in the two shipbuilding programs Wilson has entered into. By the 2012 the fleet will be extended by 8 vessels of about 4,500 dwt and 8 vessels of about 8,400 dwt. Expected delivery is: 4 vessels of 8,400 dwt - 3 vessels of 4,500 dwt in 2010, 4 vessels of 8,400 dwt - 4 vessels of 4,500 dwt in 2011 and 1 vessel of 4,500 dwt in 2012. The expansion is also connected with the development of the economics of Russia, especially in the northern regions. Wilson has more than 60 years of experience at sea that might be useful for the Shtokman project and the development of Murmansk transport network. With background in this and also to assist the daily operations and commercial need in Russia Wilson ASA decided to establish Wilson Murmansk Ltd. The new office in Murmansk opened in April 2009. This 100% daughter company is expected to be exclusive operator of the Wilson’s fleet when working with projects like Shtokman. 183012, г. Мурманск, пр. Ленина, д. 102, офис 24 Тел. 45-82-96, факс 45-16-71 www.wilsonship.no 183012, Murmansk, Lenina prospekt,102, office 24 Tel. 45-82-96, fax 45-16-71 www.wilsonship.no 54 декабрь 2009 № 4 (9) МурманшельфИнфо

RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzNzYz