Север и война : седьмые Феодоритовские чтения : материалы международной историко-краеведческой конференции, г. Мурманск - Трифонов-Печенгский монастырь - г. Заполярный, 4-6 августа 2014 года / [под ред. архим. Митрофана (Баданина)]. - Санкт-Петербург : Ладан, 2015. - 394, [3] с. : ил., портр., факс. - (Феодоритовские чтения ; 7).

А. Б. Григорьев Памятная медаль, посвященная Ништадтскому мирному договору нил христианом брани творити, понеже повелел врагов своих любити < ... > брани властителей христианских правильныя, не суть противныя люблению врагов, но паче согласныя, сим бо самим врагов своих тщатся от насильствия обратите и призвати их к миру, последовательно же к любви и дружеству < ... > словеса сия изреченна суть не в обществе ниже к сему надлежат. Что до всего Государства надлежит, дабы хищников, разорителей, достояния Бо- жие разграбляющих любити < ... > сия словеса приватных человеков любле- ния врагов своих приватных же < ... > приводят к сему мнению повеление Божие, в Бытиях в главе 9 изъявленное, идеже сице повелевает Ноеви Бог: проливаяй кровь человечу, в нея же место его пролиется, а нигдеже тако, яко в бранех кровь проливается, убо брани запрещени суть. Ответ: разбойниче­ ская и насильническая убийства возбраняются. Инии же не разсуждающе речения метафорическаго или аллегорическаго, просто приемлют словеса Священнаго писания < ... > Яко оружия христианская, не суть плотская но духовная, тако есть воистину, но ты сам Божественный Павле стани посреде нас, и утоли прение наше, открый нам о каковом оружии духовном глаголе- ши, аще оружие духовное, то подобает и врагам духовным быта, понеже ве­ щественное не вещественному вредити не может». Среди многих доводов от Священного Писания Бужинский приводит и следующий: « В книзе Иисуса Навина повелевает Бог Иисусу укрепляти- ся: укрепися и буди силен, и возмужай зело < ... > жены ваши и дети ваши да живут в земли, вы же да прийдете вооружени пред братиею вашею всяк кре­ пок, и поборите по них... < ... > сотник Корнилий Кесарийский, который за воинство свое, ниже от Бога отриновен, ниже от Петра апостола крестив- шаго его, увещан ко оставлению воинства».1 Там же упоминается притча 1 Там же. Л. 4об, 5об, 8об, 10. 160

RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzNzYz